پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151326
سر و کله واردات روغن پالم دوباره پيدا شد
تاریخ انتشار : 1394/02/13 15:51:54
نمایش : 938
ستاد تنظيم بازار توزيع روغن پالم را براي سال ۹۴ دوباره بر عهده انجمن روغن نباتي گذاشت که با اعتراض ۵ انجمن صنايع غذايي نسبت به نحوه توزيع مواجه شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، واردات روغن پالم (نخل) در سال گذشته يکي از جنجال‌ برانگيزترين موضوعات رسانه‌ها بود، چرا که بنابر اعلام و تأييد مسئولان وزارت بهداشت، مصرف بي‌رويه اين روغن در صنايع غذايي يکي از عوامل افزايش چربي خون و افزايش ريسک انواع سکته‌ اعلام شد.

کار به جايي رسيد که مردادماه سال ۹۳ وزارت بهداشت براي واردات روغن پالم سقف تعيين کرد و واردات اين نوع روغن از ۷۵۰ هزار تن در سال به ۴۲۰ هزار تن کاهش يافت.

در عين حال ستاد تنظيم بازار، تأمين و توزيع روغن پالم را برعهده انجمن روغن نباتي گذاشت که بنا به گفته يک منبع آگاه، اين امر سبب شد تا برخي صنايع غذايي مانند چيپس و پفک که سالانه حدود ۷۰ هزار تن از اين نوع روغن را مصرف مي‌کنند، با مشکل مواجه شده و مصرف خود را از بازار سياه تأمين کنند.

در کنار آن، نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت به ستاد تنظيم بازار نامه‌اي نوشت تا سهميه هريک از انجمن‌هاي مرتبط با مصرف اين نوع روغن را مستقيماً به خودشان اختصاص دهند.

چهارشنبه هفته گذشته نيز در جلسه کارگروه ستاد تنظيم بازار، بدون دعوت از انجمن‌هاي ذي‌نفع، مجدداً قرار شده تا توزيع روغن پالم با همان سهميه ۴۲۰ هزار تني برعهده انجمن روغن نباتي باشد.

يک منبع آگاه به خبرنگار فارس از تهيه طوماري توسط ۵ انجمن صنايع غذايي خبر داد که قرار است به دفتر معاون اجرايي رئيس‌جمهور و رئيس ستاد تنظيم بازار ارسال شود تا سهميه روغن پالم به خود هريک از انجمن‌ها اختصاص يابد.

حال اين سوال مطرح است که تعيين ميزان واردات رسمي روغن پالم بر چه مبنايي بوده و اين موضوع که توزيع روغن مورد نياز هر صنعت غذايي برعهده انجمن‌هاي مرتبط يا انجمن روغن نباتي باشد؟
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html